Nagyon sok ügyfélnél találkozunk azzal a problémával, hogy nincs alkalmazva mentés az adataik tárolásánál. Ez azért probléma, mert ha meghibásodik az adattároló, akkor minden adatukat elvesztik. (Persze léteznek erre specializálódott cégek, akik ilyen adatok visszaállításával foglalkoznak, de ennek óriási a költsége, és egyáltalán nem garantált a teljes adatvisszanyerés)
Gyakori probléma az is, hogy a helyi informatikus beállított valamilyen szintű adatmentést, de azt nem figyelte, nem ellenőrizte és a mentések jó ideje nem történnek meg. Feltehetjük azt a kérdést, hogy mikor és hogyan kell ellenőrizni a mentéseinket. Akkor tudhatjuk biztonságban az adatainkat, ha a mentéseink sikerességét minden nap ellenőrizzük.
Erre több lehetőség is van.
- Be kell állítani a mentést, és ha nem történik meg, akkor a mentő rendszer küldjön saját maga értesítést a mentés sikertelenségéről. Ez részben jó de nem elegendő megoldás.
- Másik opció, hogy magát a mentést végző egységet, vagy rendszert is monitorozzuk. (A rendszereink monitorozására Nagios-t használunk felhőből), Ez a megoldás kiküszöböli az első opció azon problémáját, hogy ha a mentési rendszer megáll, akkor nem tud értesítést küldeni, és a mentés hiányáról sem.
Egyszerű megoldás nem létezik. Együtt kell alkalmazni, monitorozni a mentések lefutását, fájlok megérkezését (melyet mi DetCom partnerünk saját fejlesztésű rendszerével végezzük).
Ha tanácsra vagy segítségre van szüksége a megfelelő szolgáltatás kiválasztásában keresse a BestProcess szakértőit a “Kapcsolat” linkre kattintva, vagy az elérhetőségeink bármelyikén.
Tisztelettel,
BestProcess csapata
